Kun astumme sisään Colorama Norrköpingin uusiin tiloihin osoitteessa Platinagatan 1 Norrköpingissä, meitä tervehtivät avarat tilat ja hyvin suunniteltu esillepano. Valoisa ja kutsuva myymälä on kahdessa kerrok sessa tarjoten runsaasti valin nanvaraa ja asiantuntemusta kaikkialle kotiin.
Olemme sopineet tapaamisen heidän kuluttajakaupan myyntipäällik könsä, Susan Abrandtin kanssa.
– Olen työskennellyt Colorama Norrköpingssä hieman yli 2 vuoden ajan ja ensimmäinen tehtäväni oli johtaa koko myymälän muut toprojektia näihin tiloihin yhdessä omistaja Peterin ja toisen projektinvetäjän kanssa.
Kauppa on maaginen ja kaikki meillä kävijät yllättyvät kuinka iso ja mukava se on. Monet eivät vieläkään ymmärrä, kuinka uskomaton valikoimamme on. Meiltä löytyy kaikkea koko kotiin ja paljon muuta.
Edellinen paikka alkoi nimittäin olla tupaten täynnä ja yritys oli valmis uusiin haasteisiin ja laajentumiseen. Muutto uuteen osoitteeseen on merkinnyt yli kaksi kertaa suurempaa pin ta-alaa ja mahdollisuutta esimerkiksi kylpyhuo neiden ja kaakeleiden laajempaan esillepanoon.
– Asiakas haluaa viettää meillä pitkän aikaa. Tavoitteenamme oli luoda keidas, jossa ihmiset haluavat viettää aikaa ja inspiroitua. Meillä on todella erilaisia pintoja ja tiloja uusitaan jatkuvasti.
Yritys on ollut toiminnassa yli 100 vuotta ja yhteistyö Golvabian kanssa on jatkunut niin kauan kuin vain muistamme, Susanne sanoo, ja suhde on hyvä.
– Golvabia on läsnä ja erittäin sitoutunut asiasta riippumatta. Palvelunne on ensiluok kaista, mikä sopii meille hyvin, koska toimimme samalla tavalla. Otatte vastuuta ja annatte meille haasteita, joiden avulla kasvamme yhdessä. Laatu on erinomainen ja valikoimas tanne löytyy jokaiselle jotakin.
Selkeät lattianäytteiden esillepanot ja houkut televat asennukset pohjakerroksessa auttavat asiakasta tutustumaan valikoimaan sekä saamaan inspiraatiota. Kysymme Susannelta, mihin heidän mielestään asiakkaat panostavat eniten kotonaan juuri nyt?
– Maalaaminen ja tapetointi ovat edelleen ensisijaisia asioita. Yhä useammat ostavat käytettyjä huonekaluja, jotka maalataan tai petsataan uudelleen ja joihin vaihdetaan hie not vetimet. Meillä on kysyntää myös keittiöille, mikä on erittäin hauskaa. Lattioita myydään myös paljon, mikä on investointi kotiin. Ul konäön suhteen useimmat pitävät enemmän 1-sauvaisesta puulattiasta 3-sauvaisen lattian sijaan, ja yhä useammat huomaavat viilulattian edut parkettilattian sijaan.
Nousemme portaita ylös toiseen kerrokseen, jossa kiinnitämme välittömästi huomiota heidän kylpyhuoneisiinsa. Emme tietenkään voi olla ottamatta kameraa esille ja nappaamatta kuvia heidän hienoista laattasarjojemme yhdis telmistä, jotka koristavat telineitä inspiroivalla tavalla.
– Pidän siitä, että samaa laattaa käytetään sekä lattiassa että seinässä. Se luo yhtenäisen ja rauhallisen tunteen. Henkilökohtainen suosikki ni on Attityd-sarja käytettynä sekä lattialla että seinässä. Laatassa tapahtuu paljon, mutta se ei silti liian hullu!
Kun etenemme pidemmälle toiseen kerrokseen, ohitamme avoimet toimistot ja tilavat huoneet, joissa asiakkailla on mahdollisuus suunnitella suurempia projekteja yksityiskohtaisesti yhdes sä myymälän asiantuntijan kanssa. Kiinnitimme huomiota myös Golvabian Maxwear-lattian valintaan tyylikkäästi rakennetuissa keittiöym päristöissä.
Kuvassa näet Maxwear Ek Raw.
Uusia tiloja suunnitellessaan he ovat halunneet panostaa tilaviin kokous- ja toimistotiloihin.Täällä kaikkiin kerroksiin on valittu ääntä vaimentava tekstiililaatta, Delta Square (väri: antrasiittiharmaa), joka seuraa punaisena lanka na myös sisääntulokerroksen tekstiiliosastolla.
– Teillä on hyviä tuotteita, joiden asentami nen ja käsittely onnistuu helposti niin ammat tilaisilta kuin maallikoiltakin. Asiakkaidemme mielestä tuotteidenne laatu on hyvä ja laajasta valikoimastanne löytyy jokaiselle jotakin. Pysytte ajan tasalla trendeistä, mistä on hyötyä.
Uusi myymälä on saanut asiakkailta hyvää palautetta ja he viipyvät meillä mielellään. Inspiroivat esillepanot saavat asiakkaat tuntemaan olonsa mukavaksi ja kuvittelemaan helpommin, miltä tuote voisi näyttää heidän kotiympäristössään. Colorama Norrköping on selkeästi löytänyt konseptin, joka toimii hyvin.